Tennis - En sport for hele familien

Tennis bliver ofte betragtet som enkelt mands sport, hvor man helst skal være af samme årgang og styrke for at få noget ud af spillet. Mange gange sker det, at dueller bliver meget korte og nogle gange kommer bolden slet ikke over nettet. Det kan være ret kedeligt i længden. Selv om man spiler for at vinde, så er det lidt sjovere når der samtidig kommer lidt spil ud af det.

For at gøre spillet mere interessant kan man gøre følgende:

Serv underhånd – lav en ”badminton serv” i stedet for at kaste bolden op i luftenDet må man gerne ifølge reglerne, bolden må blot ikke røre jorden inden man slår til den. Dette er en god ting fordi man lettere for spillet i gang og undgår alt for mange servefejl.

Bolden må røre jorden to gange denne regel kan man indføre når man som voksen spiller med børn. Evt. at den kun gælder for børnene. Igen er fordelen den, at man kan holde spillet kørende lidt længere

Brug bløde bolde
her oplever man nok den største ændring. I tennisklubben bruger vi bløde bolde til ungdomstræningen. Fordelen er, at man bruger noget der ligner rigtige tennisbolde men som er noget langsommere. Det gør at børn og voksne nybegynder får mere tid til at komme hen til bolden og udføre slaget korrekt, uden at de nødvendigvis slår bolden langt ud af banen. Den øvede spiller slår helt normalt som de plejer, der kommer blot ikke så meget fart i bolden.
Ved at følge disse råd, eller at par af dem, kan tennis nu spilles af hele familien på tværs af styrke og aldersforskel. Så pak ketcher og bolde med på ferien, der er helt sikkert et sted i nærheden, hvor I kan spille

Har du fået lyst til at prøve tennissporten er du velkommen til at kontakte os.

Kontakt oplysninger finder du på hjemmesiden Vamdruptennisklub.dk